اردبیل گردیخلخال

بهترین زمان برای سفر به خلخال

1.3kviews

در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین زمان برای سفر به خلخال اطلاعاتی را ارائه دهیم. اما خلخال کجاست و چگونه شهری است؟ خلخال یکی از شهرستان های جنوبی استان اردبیل می باشد. خلخال شهری کوهستانی و کوچک اما بسیار سرسبز و زیبا است. اما شاید همه خلخال را با جاده خلخال به اسالم می شناسند. جاده ای رویایی و غرق در مه که گردشگران زیادی را از نقاط مختلف کشور برای حضور در این مکان به یکی از شمالی ترین شهرهای ایران می کشاند. جاده خلخال یک جاده بسیار چشم نواز است که افراد زیادی را مجاب به نوشتن سفرنامه خلخال کرده است.
مشکلی که وجود دارد این است که جاده اسالم به خلخال در عین اینکه یک جاده زیبا و سرسبز است اما فقط در زمانی که مه آلود باشد رویایی و شگفت انگیز خواهد بود و به همین دلیل نیز معروف شده است. اما جاده اسالم به خلخال در چه زمان هایی از سال مه آلود است. بهترین زمان برای سفر به خلخال و دیدن جاذبه های گردشگری آن چه زمانی از سال است؟ در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین زمان سفر به خلخال اطلاعاتی دقیق را ارائه دهیم تا در بهترین زمان به این شهر سفر کنید و از سفر خود لذت ببرید.

مجله خبری گردشگری اردبیل

راهنمای سفر به خلخال

راهنمای سفر به خلخال

در این بخش راهنمای سفر اسالم به خلخال را ارائه می دهیم. خلخال شهری زیبا است که ارزش سفر کردن و دیدن جاهای دیدنی این شهر را دارد اما سفر به شهرستان خلخال عمدتا برای دیدن جاده خلخال به اسالم صورت می گیرد. فاصله این جاده تا تهران حدود 500 کیلومتر است. برای دیدن جاده اسالم به خلخال از تهران باید ابتدا به سمت قزوین و از جاده قزوین به سمت رشت حرکت کنید. سپس باید از مسیر منجیل و رودبار به سمت جاده فومن حرکت کنید. از این مسیر به سمت رضوانشهر حرکت می کنید و سپس می توانید تابلوهای جاده اسالم به خلخال را به راحتی ببینید. اما باید بهترین زمان برای سفر به خلخال را بدانید. در بخش بعدی در مورد بهترین زمان سفر به خلخال صحبت کرده ایم.

برای آشنایی با شهر شگفت انگیز و دیدنی خلخال روی لینک خلخال کجاست کلیک کنید.

فصل سفر به خلخال

بهترین زمان برای سفر به خلخال چه فصلی است؟ برای سفر به خلخال باید کاملا به آب و هوای این شهر آشنا باشید و بدانید در چه فضولی هوا آفتابی و در چه فصولی هوای این شهر مه آلود و بارانی است. از آنجایی که شهر خلخال بوسیله کوه های تالش از سمت شرق از دریای مازندران جدا شده و رطوبت از سمت شرق به این شهر نمی رسد، دامنه های غربی این شهر کمی خشک است اما دامنه های شرقی کاملا سرسبز و پوشیده از درختان و گیاهان است. خلخال به طور کلی یکی از شهر های سرد ایران به حساب می آید و میزان بارندگی این شهر بسیار بالاتر از متوسط است.
از این رو بهترین فصل سفر به خلخال در زمان های گرم تر سال مانند بهار و تابستان است. البته خود شهر خلخال شهری آرام و سرسبز است و از شلوغی و مراکز خرید بزرگ و ترافیک و آلودگی و جمعیت در این شهر خبری نیست. بنابراین اگر به دنبال مکانی آرام برای تخلیه استرس خود هستید این شهر یکی از گزینه ها برای مقصد سفر شما خواهد بود.

سفر یک روزه به خلخال

سفر یک روزه به خلخال

سفر یکروزه به خلخال برای دیدن جاهای دیدنی خلخال در چند سال گذشته به دلیل افزایش مشغله های کاری باب شده و به همین دلیل در این بخش قصد داریم شما را برای یک سفر بی دردسر یکروزه به خلخال راهنمایی کنیم. فاصله خلخال تا تهران حدود 500 کلومتر است و از همین رو زمان رسیدن به این شهر حدود 6 ساعت است.
برای سفر به جاده اسالم به خلخال جاده های مختلفی وجود دارد. اگر قصد سفر به خلخال در بهار و تابستان را دارید می توانید از جاده اسالم به خلخال یا پونل به خلخال استفاده کنید که هر دو جاده های بسیار زیبایی هستند و می توانید از مسیر سفر خود نهایت لذت را ببرید. اما اگر قصد سفر به خلخال در فصل های سرد را دارید این جاده ها ایمن نیستند و بهتر است سرچم به خلخال استفاده کنید. اما بهترین زمان برای سفر به خلخال در فصول گرم سال است و توصیه می کنیم برای سفر به خلخال به طور کلی فصول گرم سال را انتخاب کنید و هم از زیبایی این مناطق لذت ببرید و هم بدون نگرانی و خیلی ایمن به مقصد خود سفر کنید.

بهترین زمان سفر به خلخال

بهترین زمان برای سفر به خلخال

بهترین زمان سفر به خلخال به این دلیل که خلخال یکی از شهر های سرد محسوب می شود 6 ماه اول سال است. بهترین زمان برای سفر به خلخال به اسالم نیز در همین زمان است. جاده اسالم به خلخال به دلیل پوشیده شدن دره های بین کوه ها با مه و تابش خورشید روی ابرها صحنه های شگفت انگیز و رویایی را به وجود می آورد و به همین دلیل مقصد بسیاری از عکاسان و گردشگران و بلاگرهای شبکه های اجتماعی است.

خاطرات سفر به خلخال

خاطرات سفر به خلخال

سفر به خلخال برای خیلی از مسافران اینقدر خاطره انگیز و زیبا است که بعد از برگشت خاطرات سفر به خلخال و جاده خلخال به اسالم را می نویسند. در فضای آنلاین می توان خاطرات سفر به خلخال خیلی از بازدیدکنندگان را یافت. در این خاطرات می توان از زیبایی طبیعت خلخال، خاطرات سفر به جاده اسالم به خلخال، فرهنگ بومی  و غنی مردم خلخال و سوغات و صنایع دستی خلخال مطالب جالبی را یافت. در اکثر این سفرنامه ها شهر خلخال شهری ساکت و بدون هیاهو و کاملا آرام توصیف شده است که می توانید در این شهر از تمام استرس های شغلی و روزمره خود رهای شوید. توصیه می کنیم در یک زمان مناسب حتما  به خلخال سفر کنید و از  دیدن این شهر لذت ببرید. بهترین زمان برای سفر به خلخال 6 ماه ابتدایی سال است.

اسالم به خلخال

اسالم به خلخال

اسالم به خلخال یا خلخال به اسالم عباراتی هستند که شهر خلخال به آن معروف است. شهر خلخال به دلیل جاده خلخال به اسالم معروف شده است. البته نباید پتانسیل های گردشگری خود این شهر و جاذبه های گردشگری آن و اطراف آن را دست کم گرفت. اما شهرت این شهر بیشتر به دلیل جاده اسالم به خلخال است. عکس شهر اسالم به خلخال را در بالای عنوان این بخش مشاهده می کنید.
زیبایی چشم نوازی که در تصویر نیز مشاده می شود دلیل سفر بسیاری از گردشگران به این شهر می باشد. جاده اسالم به خلخال گیلان را به خلخال وصل می کند. مسیر این سفر اینقدر زیبا است که مقصد مهم نیست و در واقع مقصد، تمام طول این جاده زیبا به طول حدود 75 کیلومتر می باشد. گردشگران در مناطق مختلف این جاده توقف می کنند و از مسیر لذت می برند. البته به شرطی که بازدید از این جاده در بهترین زمان برای سفر به خلخال تنظیم شده باشد.

بهترین زمان سفر به اسالم خلخال

بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال برای بهره بردن از طبیعت منحصر به فرد و دست نخورده این منطقه تابستان و بهار است. البته این بدین معنی نیست که اگر در فصل سرد به این مناطق سفر کنید خبری از سرسبزی و درختان نیست و جاده زیبا نیست. بلکه اتفاقا این مناطق در فصل زمستان نیز بارانی و بسیار پر طراوت و زیبا هستند اما شاید ایمنی لازم را نداشته باشند. رانندگی در جاده های پوشیده از برق اسالم به خلخال در فص زمستان می توان عدم ایمنی را برای شما به همراه داشته باشد.
سوالات متداول درباره جاده اسالم به خلخال
بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال چه زمانی است؟
بهترین زمان برای سفر به خلخال از ابتدای اردیبهشت تا اواخر شهریور بهترین زمان سفر به خلخال به اسالم است.
معروف‌ترین جاهای دیدنی خلخال کدامند؟
دشت شقایق، ییلاق متش، پارک جنگلی گیسوم، دریاچه نئور و جنگل تاش از جاهای دیدنی خلخال می باشند.
چطور از تهران به جاده اسالم به خلخال برسیم؟
برای رفتن به جاده اسالم به خلخال از تهران باید از مسیر صومعه سرا بعد از فومن خود را به رضوانشهر رسانده و از آنها تابلو اسالم به خلخال را پیدا کنید.

ثبت پاسخ