اخبار فناوری

هوش مصنوعی چیست

راهنمای جامع هوش مصنوعی AI (انواع هوش مصنوعي چیست)
همه چیز در مورد هوش مصنوعی، انواع هوش مصنوعی چیست؟ هوش مصنوعی gpt و bard و bing و sge و openai و Midjourney و Dalle
1.3kviews

هوش مصنوعی AI دنیای جدید و ناشناخته ای را پیش روی آینده انسان باز کرده است. شاید در ابتدای اختراع هوش مصنوعی کسی فکر آن را نمی کرد که این فناوری به قدری پیشرفت کند که به اعتقاد برخی کارشناسان آینده بشریت را به خطر بیاندازد و با کنترل روی بشر، او را مانند برده ای به بند بکشد. طوری که ایلان ماسک می گوید: “بزرگترین خطر برای آینده انسان بمب اتم نیست، هوش مصنوعی است، باور کنید!”.شاید در این زمان که ما اطلاعاتی از آخرین پیشرفت ها در لبه تکنولوژی در بحث هوش مصنوعی نداریم، قابل درک نباشد، اما شنیدن این عبارات از زبان ایلان ماسک کمی ترسناک است.

به هر حال، یکی از نمودهای پیشرفت بشریت در علم هوش مصنوعی، ارائه نرم افزارها و پلتفرم های آنلاین و آفلاین هوش مصنوعی پیشرفته توسط شرکت های مختلف است. با ورود هوش مصنوعی به بازار دیجیتال، نحوه تولید محتوا، تبلیغات آنلاین، برنامه نویسی و خیلی حوزه های دیگر دگرگون شده که نوید تغییرات برق آسا و عمده ای را در آینده کسب و کارها می دهد.

در این مقاله در مورد انواع هوش مصنوعی، کاربرد هوش مصنوعی، هوش مصنوعی GPT، هوش مصنوعی Bard، هوش مصنوعی Bing، هوش مصنوعی Dall-e، هوش مصنوعی Midjourney، رشته هوش مصنوعی، آموزش هوش مصنوعی و خیلی موارد دیگر اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

دانلود فیلترشکن قوی برای استفاده از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی چیست

هوش مصنوعي چيست

هوش مصنوعی ai چیست؟ برای پاسخ به سوال هوش مصنوعی چیست به زبان ساده باید بگوییم هوش مصنوعی یا Artificial intelligence که مخفف آن AI می باشد، یک شاخه عظیم از علم کامپیوتر است که خود به شاخه های مختلفی تقسیم می شود. هوش مصنوعی به استفاده از کامپیوترها برای انجام کارهایی گفته می شود که معمولا توسط انسان انجام می شود و به هوش انسانی نیاز دارد.

انسان ها قدرک درک محیط و پردازش آن و استنتاج از الگوهای مختلف اطراف خود را دارند و می توانند با پردازش اطلاعات محیطی اقدام به تصمیم گیری کنند. این تصمیم گیری به عوامل مختلفی بستگی دارد. تصمیم گیری های انسان تصادفی و بر اساس کمیت و کیفیت اطلاعات دریافتی و خیلی فاکتورهای دیگر است و از قبل قابل پیش بینی نیست.

شاید در ابتدای شکل گیری علم هوش مصنوعی کسی فکر آن را نمی کرد که در یک مسابقه شطرنج هوش مصنوعی موفق به شکست انسان شود، اما این اتفاق در سال 2016 افتاد. این یعنی هوش مصنوعی توانایی تحلیل شرایط، پیش بینی و تصمیم گیری دارد.

وقتی از تصمیم گیری های انسان صحبت می شود بحث اختیار در تصمیم گیری به میان می آید. یعنی تصمیمات مانند پاسخ های یک ماشین حساب از قبل مشخص نیست. انسان در چند دهه گذشته تلاش داشته با استفاده از علم هوش مصنوعی، با این قابلیت ذهن انسان برسد. یعنی با کامپیوترها نوعی ماشین طراحی کند که می تواند دیتای اطراف خود را ببیند، بشنود، بخواند و درک کند و با انجام پردازش های لازم که چیزش شبیه به همان تفکر انسان است، تصمیمات درست و قابل قبولی را اتخاذ کند.

البته هوش مصنوعی مفهوم خیلی جدیدی نیست و سطوح پایین تری از آن در زندگی ما وجود دارد و کار می کند. خیلی از دستگاه ها، گجت ها، لوازم خانگی و همین کامپیوترهایی که ما از آن استفاده می کنیم از برخی قابلیت های هوش مصنوعی استفاده می کنند.

هوش مصنوعی چطور کار می کند

هوش مصنوعی چطور کار می کند؟

اما حال سوال این است که هوش مصنوعی چطور کار می کند؟ سیستم های هوش مصنوعی بر اساس تجربه و سابقه اطلاعاتی کار می کنند. یک سیستم هوش مصنوعی ابتدا به جمع آوری اطلاعات از اطراف خود می پردازد و سپس با تحلیل این اطلاعات و بر اساس الگوریتم های هوش مصنوعی که در آن تعبیه شده اتفاقات را پیش بینی کرده و واکنش نشان می دهد. اگر اطلاعات کافی در اختیار هوش مصنوعی قرار نگیردف هوش مصنوعی توانایی پردازش و تصمیم گیری نخواهد داشت و در بهترین حالت پاسخ هایی می دهد که دقیق نیست، زیرا بر اساس دیتای ناقص شکل گرفته است. در بخش بعد، انواع هوش مصنوعی، به شکل دقیق تری به این مطلب می پردازیم.

انواع هوش مصنوعی

انواع هوش مصنوعی

انواع هوش مصنوعی چیست؟ هوش مصنوعی را می توان از جهات مختلفی دسته بندی کرد. اما شاید نوع شسته و رفته و دقیقی از دسته بندی انواع هوش مصنوعی، تقسیم بندی آن به دو نوع یادگیری ماشینی Machine Learning و یادگیری عمق Deep Learning باشد. در ادامه هر کدام را به صورت خلاصه شرح می دهیم.

یادگیری ماشین Machine Learning

یادگیری ماشین در هوش مصنوعی چیست؟ یادگیری ماشین اشاره به توانایی هوش مصنوعی به جمع آوری دیتا و تصمیم گیری از روی سابقه و تجربه خود دارد. یعنی در یادگیری ماشینی هوش مصنوعی، نیازی به یک کد نویس برای وارد کردن کدهای مشخص و معین جهت رسیدن به یک نتیجه دلخواه نیست و هوش مصنوعی می تواند به صورت مستقل مانند انسان دیتا جمع آوری کند، پردازش کند و تصمیم بگیرد و در واقع سطحی ضعیف تر از قدرت یادگیری انسان را دارد.

یادگیری ماشین، علمی بسیار پیچیده است که الگوریتم های بسیار متنوع و پیشرفته ای دارد، اما هنوز با یادگیری انسان فاصله زیادی دارد. البته این تفاوت می تواند خیلی کمتر شود و متخصصان هوش مصنوعی بر این باورند که در آینده نزدیک قدرت یادگیری هوش مصنوعی به قدری پیشرفت می کند که انسان را نیز پشت سر می گذارد. اساس تلاش انسان برای رسیدن به این تکنولوژی توسعه نرم افزارهایی برای کنترل سیستم ها بدون نیاز به انسان است.

یادگیری عمیق Deep Learning

یادگیری عمیق در هوش مصنوعی چیست؟ به نوعی همان یادگیری ماشین است که در سطحی پیشرفته تر و عمیق تر و با استفاده از انواع الگوریتم های پیچیده ریاضی، آمار، احتمالات، پردازش داده و مدل سازی سعی در نزدیک شدن به یادگیری انسان را دارد. در واقع با یادگیری عمیق می توان تجزیه و تحلیل داده ها را به شکل اتوماتیک و خود اتکا در آورد. در علم یادگیری عمیق، از تکنولوژی شبکه های عصبی و الگوریتم های چند لایه پیشرفته و پیچیده روبرو می شوید که سعی در اختیاری کردن تصمیمات هوش مصنوعی بر اساس سابقه یادگیری و نزدیک کردن این علم به توانایی های بشری دارد.

کاربردهای هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی چیست؟ امروزه سطوح مختلفی از هوش مصنوعی در زندگی ما وجود دارد. اما شاید با کاربردهای خاص هوش مصنوعی در صنایع و تکنولوژی های مدرن آشنا نباشیم. هوش مصنوعی چند سال اخیر به شدت متحول شده و آینده جدیدی را ترسیم کرده است. کاربردهای هوش مصنوعی در فناوری و صنعت می تواند برای انسان مفید باشد، اما هنگامی که این فناوری به شاخه نظامی وارد می شود بسیار نگران  کننده است.

به هر حال در این بخش از مقاله هوش مصنوعی چیست در نظر داریم کاربردهای هوش مصنوعی در کمک به انسان را لیست کنیم تا به صورت خلاصه با این کاربردها آشنا شوید. از جمله کاربردهای هوش مصنوعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی در حوزه های متنوع تشخیص و درمان
  • کاربرد هوش مصنوعی در کشاورزی برای باروری دانه ها و پیش بینی حجم محصول
  • سیستم های جهت یابی اتومبیل برای رانندگی بدون نیاز به راننده در حالت Autopilot
  • کاربردهای هوش مصنوعی در هنر و سینما برای ایجاد جلوه های ویژه
  • استفاده از ربات برای تشخیص چهره (Face Recognition)
  • تلاش برای شبیه سازی عملکرد مغز انسان با استفاده از هوش مصنوعی
  • کاربرد هوش مصنوعی در تشخیص گفتار (Speech Recognition)
  • بهره گیری از هوش مصنوعی در آموزش و کمک گرفتن از ربات ها در فرآیند تدریس
  • استفاده از هوش مصنوعی در پیش بینی تغییرات و تحلیل شرایط محیط زیست انسان
  • کاربرد هوش مصنوعی در دیپ‌ فیک (Deepfake AI)
  • برنامه ریزی ربات ها با هوش مصنوعی برای کمک به سالمندان یا افراد معلول
  • برنامه ریزی ربات ها و ماشین ها برای استفاده در صنعت و تولید
  • کاربرد هوش مصنوعی در تشخیص اجسام (Object Recognition)

هوش مصنوعی gpt

هوش مصنوعی gpt

هوش مصنوعی gpt توسط شرکت OpenAI که یک شرکت با سابقه تحقیقاتی و اجرایی قدرتمند در زمینه هوش مصنوعی می باشد ساخته و ارائه شده است.

هوش مصنوعی gpt نوعی پلتفرم هوش مصنوعی بر اساس چت و تعامل با کاربر است. در این نوع هوش مصنوعی، سابقه مکالمه در حافظه هوش مصنوعی حفظ می شود و شما هر بار لازم نیست به صورت مستقل و جداگانه سوالات خود را بپرسید. در واقع، هوش مصنوعی چت جی پی تی ارتباط بین هر سوال شما و سوالات قبلی را درک می کند. یعنی بدون تکرار دوباره سوال خود، می توانید از هوش مصنوعی gpt بخواهید جواب سوالات قبلی شما را بهینه کرده و دقیق تر یا کامل تر پاسخ دهد.

این قابلیتی است که در جستجوی گوگل وجود ندارد و گوگل با هر عبارت سرچ شده به صورت مستقل رفتار می کند و ارتباط بین جستجوها را به جز در مواردی جزیی و خاص، تشخیص نمی دهد.

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید، gpt هوش مصنوعی سوالات شما را بر اساس سوالات قبلی که پرسیده اید درک می کند و جواب مناسبی به شما می دهد.

هوش مصنوعی chatgpt دارای نسخه های متفاوتی است و هر چه ورژن آن بالاتر می رود، بانک اطلاعاتی آن کامل تر و جواب ها دقیق تر می شود. هوش مصنوعی چت جی پی تی در نسخه های اولیه یک نرم افزار چت معمولی در سطح نرم افزارهای تعاملی زمان خود بود اما به تدریج در نسخه های جدیدتر طوری پیشرفت کرد که تمام متخصصان هوش مصنوعی و سئو دنیا را وادار به واکنش کرد.

اولین نسخه پیشرفته  chatgpt که پا را فراتر از نرم افزارهای هم نوع خود گذاشت هوش مصنوعی gpt 3 بود که بعدا به هوش مصنوعی gpt 3.5 ارتقا یافت و در حال حاضر نسخه هوش مصنوعی gpt 4 نیز توسط کمپانی openai ارائه شده است.

نسخه آخر هوش مصنوعی chatgpt که همان gpt 4 می باشد تفاوت های پر رنگی با نسخه های قبلی آن دارد. در ادامه به تفاوت ChatGPT 4.0 با نسخه‌های قبل می پردازیم.

تفاوت gpt3 vs gpt4

تفاوت ChatGPT 4.0 با نسخه‌های قبل

طبق ادعای شرکت openai ایمنی ChatGPT 4.0 نسبت به نسخه های قبل بیش از 80 درصد افزایش یافته و این نسخه خیلی کمتر از نسخه های قبلی به سوالات و درخواست های خارج از عرف کاربران پاسخ می دهد. برای دسترسی به ChatGPT 4.0 نیاز به اکانت پلاس gpt دارید. این اکانت در زمان ارائه با قیمت ماهیانه 20 دلار ارائه شد. در ادامه مهمترین تفاوت های ChatGPT 4.0 با نسخه‌های قبل را بررسی می کنیم.

هوش مصونوعی ChatGPT 4.0 با نسخه‌های قبل یک هوش مصنوعی صرفا متنی نیست و می تواند به صورت تصویری و صوتی نیز درخواست شما را درک کند و پاسخ دهد. برای مثال اگر از میکروفن لپ تاپ یا گوشی درخواست خود را به او بگویید، پاسخ شما را می دهد. یا درخواست خود را با خودکار روی تکه ای کاغذ بنویسید و آپلود کنید، در کمال تعجب، تصویر را پردازش کرده و نوشته روی کاغذ را درک می کند و پاسخ شما را می دهد.

قدرت درک بالا از زبان های مختلف دنیا قابلیت دیگر هوش مصنوعی ChatGPT 4.0 است. این هوش مصنوعی می تواند به 26 زبان زنده دنیا، درخواست شما را درک کرده و پاسخ دقیق و صحیح دهد.

اطلاعات دیتابیس این نسخه نسبت به نسخه قبلی حدود 1000 برابر شده و می تواند تا 40 درصد نسبت به نسخه های قبلی پاسخ دقیق تری را به کاربران بدهد.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی chatgpt به این شکل است که شما باید وارد سایت هوش مصنوعی chat به نام openai شوید و اگر در لیست تحریم های این شرکت نباشید با پرداخت ماهانه 20 دلار صاحب اکانت پلاس چت جی پی تی شده و با نصب هوش مصنوعی gpt نسخه چهارم از امکانات این هوش مصنوعی استفاده کنید.

کاربرد هوش مصنوعی chatgpt در کدنویسی

هوش مصنوعی gpt کدنویسی را به شدت برای برنامه نویسان راحت و سریع کرده است. با استفاده از هوش مصنوعی gpt می توان پاسخ های کامل و تقریبا دقیقی به انواع زبان های برنامه نویسی دنیا را دریافت کرد. حتی اگر جواب دقیقا همان کد مد نظر شما نبود، می توانید از هوش مصنوعی بخواهید جواب شما را اصلاح کند و بخش هایی از آن را طوری که دلخواه شماست تغییر دهد.

قابلیت کاربردی دیگر هوش مصنوعی GPT اصلاح کردن کدهاست. به این معنی که اگر شما قطعه کدی دارید که اجرا نمی شود و نمی دانید ایراد و اشکال آن از کجاست می توانید از هوش مصنوعی بخواهید آن را برای شما اصلاح کند. هوش مصنوعی gpt در کسری از ثانیه ایراد کد شما را تشخیص داده و کدهای صحیح را برای شما ارسال می کند.

هوش مصنوعی می تواند کارها را در حوزه کدنویسی بسیار سریع و ساده کند و سرعت پیشرفت در این حوزه را چندین برابر کند.

هوش مصنوعی gpt برای اندروید

برای استفاده از هوش مصنوعی gpt برای اندروید کافی است یک اکانت gpt تهیه کنید. با تهیه این اکانت می توانید از طریق گوشی نیز به اکانت خود متصل شوید و سوالات خود را بپرسید. همچنین می توانید عبارت GPT Chat Bot را در تلگرام جستجو کنید و به صورت رایگان از نسخه موبایل هوش مصنوعی نسخه 3.5 استفاده کنید.

هوش مصنوعی bing

هوش مصنوعی Bing

موتور جستجوی Bing توسط شرکت مایکروسافت معرفی شده و با مرورگر Microsoft Edge که نسخه جدید و جایگزین مرورگر قدیمی Explorer می باشد، سازگار است. این موتور جستجو به تازگی بخشی به نام Chat را به منوی خود اضافه کرده که بر اساس هوش مصنوعی Chatgpt 4 کار می کند. در واقع نسخه های قدیمی چت جی پی تی آفلاین هستند ولی هوش مصنوعی Chatgpt 4 به صورت آنلاین در موتور جستجوی bing به تعامل با کاربر می پردازد.

برای استفاده از هوش مصنوعی bing باید در بخش New Bing موتور جستجوی بینگ ثبت نام کنید و در Waitlist یا لیست انتظار بمانید تا پس از حدود 2 الی 3 هفته امکان استفاده از قابلیت چت برای شما فعال شود. سپس می توانید به صورت رایگان از این هوش مصنوعی استفاده کنید. نحوه استفاده از هوش مصنوعی bing درست مانند chatgpt است.

هوش مصنوعی bard

هوش مصنوعی گوگل Bard

هوش مصنوعی گوگل Bard چیست؟ پس از مدتی از معرفی نسخه جدید هوش مصنوعی chatgpt که سر و صدای زیادی به پا کرد، گوگل هوش مصنوعی خود به نام بارد را معرفی کرد. در آن زمان حتی برخی کارشناسان بر این باور بودند که هوش مصنوعی gpt در آینده نزدیک جای گوگل را می گیرد. گوگل در اوایل سال 2023 قابلیت استفاده از نسخه بتای هوش مصنوعی بارد را در آمریکا آزاد کرد به طوری که از ایران فقط با فیلترشکن آمریکا امکان اتصال و استفاده از این هوش مصنوعی وجود داشت.

هوش مصنوعی معرفی شده توسط گوگل قابلیت های chatgpt را ندارد و مانند آن از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند، اما متخصصان هوش مصنوعی گوگل این نوید را داده اند که قابلیت کار کردن با این هوش مصنوعی در زبان های مختلف به تدریج به آن افزوده شود. به طور کلی هوش مصنوعی بارد به اندازه gpt باهوش نیست و در خیلی موارد درک درستی از خواسته کاربر ندارد و پاسخ های خیلی دقیقی را نمی دهد.

اما پیش بینی می شود با بانک اطلاعاتی بسیار گسترده و الگوریتم های جدیدی که گوگل در اختیار دارد، هوش مصنوعی bard در آینده نزدیک یکی از پیشرفته ترین و پیچیده ترین سیستم های هوش مصنوعی جهان را در اختیار داشته باشد.

در حال حاضر نیز گوگل قابلیت هوش مصنوعی را به صورت آزمایشی در نسخه جدید موتور جستجوی خود به نام SGE که مخفف Search Generative Experience به معنای جستجوی مولد گوگل می باشد فعال کرده است. برای آشنایی با موتور جستجوی جدید گوگل نحوه کارکرد آن به مقاله جستجوی مولد گوگل sge در همین وبسایت مراجعه کنید.

هوش مصنوعی midjourney

هوش مصنوعی Midjourney

در این بخش از مقاله انواع هوش مصنوعی چیست به هوش مصنوعی Midjourney می پردازیم. میدجورنی یک نرم افزار هوش مصنوعی بسیار قوی می باشد که برای تولید تصاویر گرافیکی یونیک کاربرد دارد، به این صورت که شما چیزی که در ذهن تصور می کنید را به صورت متن برای این هوش مصنوعی می نویسید و سپس این هوش مصنوعی به تولید تصویری که مشخصات آن را دریافت کرده می پردازد. تصاویری که هوش مصنوعی Midjourney تولید می کند کاملا یکتا هستند و در هیچ جای دیگر در فضای آنلاین موجود نبوده است و در واقع از ترکیب تصاویر قبلی موجود در هوش مصنوعی این برنامه به وجود آمده است.

برای استفاده از این هوش مصنوعی باید نرم افزار Discord را نصب کنید و سپس از داخل این برنامه برای اتصال به میدجرنی اقدام کنید. استفاده از امکانات رایگان هوش مصنوعی Midjourney محدود است، اما همین امکانات محدود نیز شگفتی شما را از توانایی این هوش مصنوعی برای تولید تصاویر گرافیکی در پی خواهد داشت. کیفیت و جزئیات تصاویر تولید شده توسط این هوش مصنوعی به قدری با کیفیت است که تصور می کنید یک متخصص فتوشاپ ساعت ها روی آن زمان گذاشته است، در صورتی که این تصاویر در مدت زمان زیر یک دقیقه توسط این هوش مصنوعی تولید می شوند.

هوش مصنوعی DALL-E

هوش مصنوعی Dall-E

هوش مصنوعی Dall-E که نسخه جدید آن هوش مصنوعی dall-e 2 می باشد قبل از هوش مصنوعی Midjourney و توسط شرکت OpenAI ارائه شد. کاربرد و نحوه استفاده از این هوش مصنوعی کاملا شبیه به هوش مصنوعی میدجورنی است، با این تفاوت که کیفیت تصاویر گرافیکی و جزئیات آنها Midjourney نیست و گاهی می تواند کشیدگی یا به هم ریختگی پیکسل ها را در آن مشاهده کرد.

هوش مصنوعی dall-e 2 هنگام فعالسازی اکانت هوش مصنوعی chatgpt برای شما باز می شود و می توانید تا حداکثر 50 تصویر روزانه را با این هوش مصنوعی تولید کنید.

سایت هوش مصنوعی

در این بخش به معرفی چند سایت هوش مصنوعی ai می پردازیم. در یکسال اخیر سایت های بسیار زیاد و متنوعی برای استفاده از امکانات هوش مصنوعی فعال شده است. این وبسایت ها خدمات متنوعی ارائه می دهند که می توان از آنها در حوزه های مختلفی مانند تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ، گرافیک، برنامه نویسی و … استفاده کرد. استفاده از این سایت ها عمدتا نیاز به فیلترشکن قوی دارد. در زیر نمونه هایی از این وبسایت ها را معرفی می کنیم:

  • وبسایت Tome: داستان نویسی، نوشتن روایت و تبدیل محتوا به نمایشنامه.
  • وبسایت Mixo AI: ایجاد لندینگ پیج و تولید محتوا برای صاحبان کسب و کارها.
  • وبسایت Kaiber: تبدیل تصورات و تخیلات شما از متن به فیلم.
  • وبسایت Imagine Me: تبدیل ویژگی های شخصیتی شما به صورت متن به تصویر.
  • وبسایت Quillbot: بازنویسی متن بر پایه هوش مصنوعی.
  • وبسایت :Sumly خلاصه کردن پادکست ها به صورت متن.

برنامه هوش مصنوعی

برنامه هوش مصنوعی چیست؟ روش دانلود برنامه هوش مصنوعی chatgpt چگونه است؟ برنامه هوش مصنوعی در واقع همان پلتفرمی است که امکان استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی را برای شما فراهم می کند. برنامه هوش مصنوعی را می توانید به صورت یک فایل دانلودی اندروید از googleplay نیز دانلود کنید اما شاید این گونه برنامه ها روی گوشی امکانات کاملی را به شما ارائه ندهند.

استفاده از ChatGPT 4.0 هزینه دلاری دارد و نه برای شما نه برای وبسایت های ارائه دهنده اکانت های 0penAI ارائه این سرویس ها به صرفه و در مواردی حتی به دلیل تحریم لوکیشن ایران ممکن نیست. اما استفاده از امکانات GPT نسخه 3 امکانپذیر است. برای این کار می توانید یک شماره مجازی خریداری کرده و در سایت openai ثبت نام کنید یا اینکه اکانت gpt را به صورت آماده خریداری کنید. برای این کار می توانید عبارت خرید اکانت GPT را در اینترنت سرچ کنید تا وبسایت های گوناگونی که این خدمات را ارائه می دهند را مشاهده کنید.

هوش مصنوعی Openai

مقصود کاربران از سرچ عبارت هوش مصنوعی Openai در واقع سایت هوش مصنوعی ai متعلق به ارائه دهنده سرویس هوش مصنوعی chatgpt است. این عبارت عمدتا توسط افرادی جستجو می شود که با نحوه ثبت نام و کار کردن با هوش مصنوعی چت جی پی تی آشنا نیستند. برای ثبت نام و استفاده از امکانات هوش مصنوعی gpt به بخش قبلی این مقاله با عنوان برنامه هوش مصنوعی مراجعه کنید.

رشته هوش مصنوعی

رشته هوش مصنوعی

در این بخش از مقاله انواع هوش مصنوعی چیست قصد داریم رشته هوش مصنوعی را معرفی کنیم تا برای افرادی که به این رشته علاقه دارند و قصد ادامه تحصیل و کار در این رشته را دارند اطلاعات مفیدی را ارائه داده باشیم. هوش مصنوعی دارای شاخه های متنوعی است که در زیر معرفی شده است:

  • یادگیری ماشینی (Machine Learning)
  • رباتیک (Robotics)
  • سیستم متخصص (Experts Systems)
  • شبکه عصبی (Neural Network)
  • پردازش زبان طبیعی (Natural Language Processing)
  • منطق فازی (Fuzzy Logic)

شما می بایست با توجه به علایق خود یکی از این رشته ها را انتخاب کنید و در آن به یک متخصص تبدیل شوید. در حال حاضر شاخه های مختلف هوش مصنوعی به قدری پیشرفته شده است که نمی توان در همه این شاخه ها به پیشرفت رسید و باید تمام زمان و تمرکز خود را روی یکی از این گرایش ها بگذارید تا بتوانید پس از مدتی به پیشرفت دلخواه خود برسید.

آموزش هوش مصنوعی

زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی چیست؟ زبان برنامه نویسی پایتون اصلی ترین زبان برنامه نویسی برای کار در حوزه هوش مصنوعی می باشد. هوش مصنوعی با پایتون در حال تبدیل شدن به یکی از علایق و ترندهای تخصصی و کاری در آینده نزدیک است. الگوریتم هایی که در حوزه هوش مصنوعی و زیر شاخه های ماشین لرنینگ و دیپ لرنینگ نوشته می شود با استفاده از کتابخانه های متنوع برنامه نویسی پایتون انجام شده است. اگر به حوزه هوش مصنوعی علاقه دارید و قصد دارید در این حوزه به یک متخصص تبدیل شوید بهتر است هر چه زودتر یادگیری برنامه نویسی پایتون را شروع کنید.

جمع بندی

در این مقاله به پاسخ به سوال انواع هوش مصنوعی چیست پرداختیم و سعی کردیم اطلاعات دست اول ارائه دهیم تا شما را وارد این دنیای گسترده و شگفت انگیز کنیم. سرعت پیشرفت هوش مصنوعی بسیار زیاد است و نباید از این پیشرفت جا بمانید.

اکثر اطلاعاتی که در این مقاله ارائه دادیم و عمده نرم افزارها و وبسایت هایی که معرفی کردیم در فاصله کمتر از یکسال گذشته ارائه شده و توسعه پیدا کرده اند و تصور کنید اگر به مدت 6 ماه از این غافله عقب بمانید از چه تغییر و تحولاتی غافل خواهید ماند. بنابراین توصیه می کنیم حتما مطالعات مرتب خود را در حوزه هوش مصنوعی ادامه دهید و اگر سوالی دارید حتما در زیر برای ما کامنت کنید.

سوالات متداول

نحوه تهیه اکانت هوش مصنوعی chatgpt چگونه است؟

برای تهیه اکانت هوش مصنوعی عبارت خرید اکانت هوش مصنوعی را در گوگل جستجو کنید و از یکی از وبسایت های مورد اعتماد معرفی شده یک اکانت آماده gpt خریداری کنید.

جدیدترین نسخه gpt هوش مصنوعی چیست؟

جدیدترین نسخه هوش مصنوعی gpt که در موتور جستجوی bing نیز مورد استفاده قرار می گیرد نسخه 4 می باشد.

تفاوت هوش مصنوعی gpt 3 و gpt 4 در چیست؟

هوش مصنوعی gpt 4 نسبت به gpt 3 سریع تر، دقیق تر و هوشمندتر است و قابلیت تعامل به شکل صدا و تصویر را نیز در کنار متن دارد.

2 نظر

  1. ببخشید زبان برنامه نویسی که باهاش هوش مصنوعی کار می کنن چی هست؟ یعنی متخصصین هوش مصنوعی دنیا وقتی می خوان یه سیستم رو با هوش مصنوعی برنامه ریزی کنن چه زبانی استفاده می کنن؟

    1. سلام برای کار کردن تو حوزه هوش مصنوعی صد در صد باید پایتون رو یاد بگیرید. پایتون کتابخونه های مختلفی داره که بستگی به اینکه دقیقا تو چه زمینه ای از هوش مصنوعی می خواین کار کنین باید اون کتابخونه هارو یاد بگیرید.

ثبت پاسخ